• Wycieczkowy sezon rozpoczęty...

• Dnia 7.10.2021r. uczniowie z klas 0-III wybrali się na wycieczkę do Warszawy.

Na początku odwiedzili Pijalnię Czekolady Wedel. Pan cukiernik opowiedział o tym, jak powstaje czekolada i różne jej rodzaje. Dzieci miały okazję zobaczyć drzewo, owoce i liście kakaowca, rozkoszować się gorącą czekoladą oraz ozdobić własnoręcznie torcik wedlowski.

Kolejnym punktem wyjazdu był film pt. ,, Jak rozmawiać z psem" i McDonald, a

dopełnieniem wycieczki była długo wyczekiwana wizyta w sali zabaw,, Kolorado".

• 4 lata ze św. Stanisławem Kostką- szkolne obchody Dnia Patrona

• Historia magistra vitae est”

18 września to ważna data w naszym szkolnym kalendarzu. W tym dniu przypada Uroczystość św. Stanisława Kostki, Patrona naszej szkoły. Z tej racji w piątek 17 września 2021r. organizujemy wycieczkę do Kacic i Pułtuska, historycznych miejsc pielęgnujących ślady naszego Patrona oraz wielu ważnych momentów z dziejów Pułtuska. Wyjazd przewidziany jest dla wszystkich uczniów naszej placówki. To nie lada wyzwanie zarówno dla organizatorów, wychowawców jak i samych wychowanków. Ale cóż – Patron stawia wymagania, zaprasza, drogę wskazuje, obiecuje dobrą pogodę i niespodzianki… Nie ma zatem innego wyjścia –  caaaała brać uczniowska za Nim.

„Wpisani w oś czasu ze św. Stanisławem Kostką” – pod takim hasłem rozpoczynamy poranny apel wprowadzający w tematykę IV Dnia Patrona. Pojawia się kilka ważnych dat do zapamiętania, nieco wspomnień i pierwsze wyzwanie. Na spotkaniach z wychowawcami uczniowie wg własnych pomysłów tworzą liściki do Stasia Kostki, które w symboliczny sposób dotrą do adresata.

Zdyscyplinowani i ciekawi wrażeń wyruszamy do Kacic, do najstarszego kościółka dedykowanego św. Stanisławowi. Tam witają nas otwarte drzwi świątyni, życzliwość jego opiekunów oraz – rzecz jasna –  nasz Patron. Przygotowujemy się do uroczystej Mszy świętej, którą odprawi ks. proboszcz Remigiusz w intencjach naszej jackowskiej wspólnoty. Piękna liturgia dzięki zaangażowaniu wielu osób staje się spotkaniem nieba i ziemi, Boga i człowieka… Kończy ją wspólna modlitwa za Ojczyznę w kolejną rocznicę napaści ZSSR na Polskę.

Po Eucharystii zbieramy się na przykościelnym placu, by odśpiewać uroczyście nasz hymn „Do Celu”. Ale co to??? Niespodzianka. Kolejny raz jakieś tajemnicze ręce rozdają kolorowe baloniki, które z wielką radością i pozdrowieniami wysyłamy do nieba, do Stasia. Słodką radość pomnażają jackowskie podkówki podarowane przez rodziców. Dzię – ku – je – my i… ruszamy dalej.

Na pułtuskim Rynku czaka na nas pan przewodnik. Prowadzi całą grupę do bazyliki kolegiackiej Zwiastowania NMP z XV wieku, drugiej co do ważności świątyni w diecezji płockiej. Z długiej opowieści zapamiętujemy lekcję o stylach architektonicznych, o jedynym w swoim rodzaju sklepieniu pułtuskim, o bezcennym obrazie „Opłakiwanie” wzorowanym na Piecie Michała Anioła. W pamięci pozostaje też ołtarz ku czci św. Stanisława Kostki i wspólny śpiew-modlitwa w intencji wszystkich spotkanych ludzi.

Dalej nasza droga prowadzi na ul. Piotra Skargi, przy której od lat mieści się znane LO oraz tzw. kościół szkolny. Krótka lekcja historii i ruszamy na Rynek, do muzeum gromadzącego zabytki związane z przeszłością Pułtuska i regionu. Sprawnie dzielimy się na grupy i po kolei poznajemy tajemnice kryjące się w podziemiach, w dawnej wieży ratuszowej z XVI wieku, w salach z pamiątkami po wizycie Napoleona w Pułtusku i śladami po „deszczu meteorytów” z 1868 roku. W drodze do zamku zatrzymujemy się przy kamienicy, w której gościł Napoleon. Na niektórych uczniach to miejsce robi wieeelkie wrażenie i dosłownie spontanicznie dotykają historii. Przy okazji zapamiętujemy, że Rynek w Pułtusku to najdłuższy rynek Europy.

Spacer po ogrodach zamkowych, garść wiadomości historycznych, wspólne zdjęcie nad Narwią, opowieść o moście bujanym i spotkanie z… konikami kończy nasze wędrowanie pułtuskim szlakiem…

Kończy? O nieeee! Jesteśmy głodni! Nasz Patron podążając do Rzymu też potrzebował przerwy obiadowej. Swoją drogą ciekawe, co najczęściej było jego pielgrzymkowym jedzonkiem. Może się kiedyś dowiemy… Dzisiaj, w Dniu Patrona zabieramy Stasia do McDonalda, wszak wpisani jesteśmy w tę samą oś czasu.

„Historia jest nauczycielką życia”

• Rowerem po Polsce

• W poranek 15 czerwca uczniowie klas III-V wraz z opiekunami rozpoczęli szkolny sezon wycieczkowy. A stało się to tak…

Po długiej przerwie spowodowanej covidowymi ograniczeniami ruszyliśmy na rajd rowerowy. Wyposażeni w… rowery, kamizelki odblaskowe, smakowite zapasy wzmacniające słabość ciała, a także w szczere westchnienia do naszych Aniołów Stróżów i świętego Patrona, ruszyliśmy trasą wyznaczoną przez Panią Dyrektor. Codzienne – niecodzienne widoki w dolinie Bugu zachwycały oczy i serca. Dziecięca radość i poczucie wolności towarzyszyło wszystkim. Pierwszy przystanek w bliskości przydrożnego krzyża i pięknych kasztanowców w Jankach. Następny – z powodu problemów technicznych – u Pana „Złota Rączka”, któremu jesteśmy wdzięczni za okazaną pomoc. Nie wiadomo kiedy znaleźliśmy się pod Dębem Wolności na rynku w Popowie Kościelnym. Po spotkaniu znajomych twarzy i krótkim odpoczynku ruszyliśmy w stronę Ośrodka Szkolenia Służby Więziennej w Popowie – Parcelach. Tam powitała nas kojąca zieleń pięknego parku krajobrazowego oraz życzliwość Pani przewodniczki, która pokazała nam wnętrza neogotyckiego pałacu, poprowadziła do pomnika przyrody, do dębu Sławek. W nietypowy sposób sprawdziliśmy obwód pnia. 22 osoby stojące obok siebie – oto wynik obliczeń. Wspólne zdjęcie w towarzystwie mrówek i… ściśle tajna niespodzianka. W niewyjaśniony sposób znaleźliśmy się na pra-wdzi-wej strzelnicy, gdzie większość z nas zmieniła się nie do poznania, odkrywając swoje nowe talenty. A to wszystko dzięki naszym tajemniczym i cierpliwym instruktorom SW. Dzię-ku-je-my! Pełni wrażeń, dalej podążaliśmy urokliwą Świerkówką. Towarzyszyły nam wspaniałe leśne zapachy, śpiew ptaków i burczenie w brzuchu na myśl o kiełbasce z ogniska. W ośrodku „Caritas” czekał na nas plac zabaw, ścieżka przyrodnicza, żar ogniska i dobre chwile przy wspólnym stole… Niestety nielitościwe zegarki zaczęły tykać niecierpliwie: czas wracać. Droga powrotna wydała się jakaś krótsza. Szybko mijaliśmy znajome miejsca – stadninę koni, popowskie Sanktuarium, zabytkowy cmentarz, Świetlistą Dąbrowę, jankowskie góry, rzekę Bug… Na koniec sprawdzian kondycji – wjazd pod górę jackowską. Wszyscy spisaliśmy się dzielnie i po chwili znaleźliśmy się na szkolnym boisku. Brawo!!!

„Zwiedzaj świat. To lepsze niż najpiękniejszy sen.”

/Ray Bradbury/

• "NOCOWANKA"

• Piątek, 12 czerwca 2021 roku był wyjątkowym dniem dla klasy III, bowiem tej nocy oni nocowali w szkole. Start: godzina 18.00. O tej godzinie cała dziesiątka stanęła ze swoim ekwipunkiem przed swoją wychowawczynią – p. Ewą. Miny rodziców odwożących swe pociechy były różne – od radości z faktu, że jest ktoś chętny zaopiekować się dziećmi w piątkowy wieczór ,do współczucia i wyraźnej troski o młodą wychowawczynię. Na twarzach trzecioklasistów tylko radość. Po rozlokowaniu się w sali i wybraniu swego kawałka podłogi ustalili wspólnie zasady obowiązujące w czasie „nocowanki”. I… zaczęło się! Było ognisko, wspólne zabawy, wieczór filmowy , nocne pogawędki, tańce, śpiewy. Było wszystko… oprócz spania. Dzieciom ani w głowie było marnowanie takiej okazji na sen. Dopiero około 2 w nocy głosy zaczęły cichnąć. Cała noc minęła bardzo szybko Rano, trochę senni , ale zadowoleni wspólnie przygotowali śniadanie.

Gdy o 10 rano rodzice odbierali swoje pociechy pytając - Jak było?- wszyscy usłyszeli taką sama odpowiedź: BYŁO SUPERRR.

W podsumowaniu uczniowie stwierdzili, że w pamięci na zawsze pozostaną im wspomnienia szkoły nie tylko jako miejsca, gdzie nauczyciele pytają, ale także miejsca gdzie można ciekawie spędzić z nimi czas i ujrzeć wychowawczynię w niecodziennej sytuacji.

• Lekcja przyrody w królestwie pszczół.

• We wtorek, 8 czerwca 2021r.  klasa IV wraz z wychowawcą uczestniczyła w zajęciach terenowych. Uczniowie udali się na pieszą wycieczkę do pasieki Państwa Doroty i Tomasza Stańczaków z Jackowa Górnego. Pszczeli pasjonaci przekazali uczniom ciekawostki z życia pszczół. Dzieci zapoznały się z etapami życia pszczół oraz uświadomiły sobie jak ogromną i niezastąpioną rolę pełnią w naszym środowisku. Podczas wizyty uczniowie zapoznali się z budową ula, niezbędnymi akcesoriami do zbierania miodu oraz etapami  jego powstawania. Dzięki prezentacji Pani Doroty uczestnicy wycieczki mieli okazję poznać pszczelarskie akcesoria: dymarkę, drewniane ramki pszczele, filtr do miodu,  skrobak pasieczny oraz  miodarkę. Miód, wosk, pierzga (pyłek kwiatowy) , mleczko pszczele, kremy, które można stosować na rany to wytwory produkcji naszych niezastąpionych pszczół, które dzięki uprzejmości właścicieli pasieki miały możliwość zobaczyć. Następnie wszyscy uczestnicy udali się na pole z miododajną facelią,  gdzie umiejscowiony jest domek do uloterapii, czyli inhalacji powietrzem ulowym.

Wzbogacone o praktyczną wiedzę, a także słodki upominek w postaci słoiczka miodu zadowolone dzieci wróciły do szkoły.

• Dorośli - dzieciom

•  Jest wiele dni w roku, które dzieci  bardzo lubią , ale  niewątpliwie jednym  z nich jest 1 czerwca. Jest to dzień szczególny w życiu dzieci na całym świecie. Trudno się temu dziwić skoro w tym dniu w szkołach   organizowane są  konkursy,   zabawy , spotkania. W  naszej szkole Dzień Dziecka  rozpoczął się od wspólnego apelu, podczas którego pani dyrektor złożyła dzieciom najserdeczniejsze życzenia i zapoznała ich   z programem dziecięcego święta.

Organizatorzy stanęli na wysokości zadania i zorganizowali wiele ciekawych propozycji spędzania tego dnia.  Uczniowie ujawnili swoje talenty na warsztatach kulinarnych i w konkursie recytatorskim. Konkurs  znajomości legend polskich wywołał duże emocje.  Było  zajęcia udzielania pierwszej pomocy  prowadzone przez ratownika medycznego. W dalszej części szkolnej imprezy uczniowie z poszczególnych klas mieli możliwość zaprezentowania się w rozgrywkach sportowych.  Wiele radości Małym i Dużym sprawiła zabawa na trampolinach czy zjeżdżanie na dmuchanym zamku.  Do tego bańki mydlane  i lody. Zabawom nie było końca! Czy dzieci dobrze się bawiły tego dnia? Obejrzyjcie zdjęcia  i oceńcie sami.

• Szkolni projektanci mody ekologicznej

• Wszyscy  uczniowe biorący udział w konkursie wykazali się dużą

kreatywnością i zaangażowaniem w przygotowanie stroju . Na czas pandemii eco stroje godne polecenia. Gratulujemy talentów.

• Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Sint, adipisci, quibusdam, ad ab quisquam esse aspernatur exercitationem aliquam at fugit omnis vitae recusandae eveniet.

Inventore, aliquam sequi nisi velit magnam accusamus reprehenderit nemo necessitatibus doloribus molestiae fugit repellat repudiandae dolor. Incidunt, nulla quidem illo suscipit nihil!Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit.

• Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam lacinia feugiat libero, quis sodales metus porta quis. Proin maximus feugiat ipsum id rhoncus. Donec quis dolor

Phasellrtsce scipitvarius mi. Cum sociistoque pentibus et magnis diarturtots nascetur rimulug maleada odiorbi dio gravida atcurus necuus a lorem. Maecenas tristique ori ac sem. Duis ultrices pharetra gna. Donec accumsan malesuada ornec sit amet eros. Lorem ipsum dolor sit amt consc tetuer aiing elit. Mauris fermentum tum magna. Sed laoreet aliquam leo. Ut te dolor dapbus eget elentu vel cursus eleifend elit. Aenean auctor wrna. Aliqua volutpat. Duis ac turpis. Integer rutrum ante eu lacuest um liberoisl porta vel sceleisque eget malesuada at neque. Vivam nibhus leo vel metus. Nulla facilisi. Aenean nec eros. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et trices posuere cubilia Suspendisse sollicitudin velit sed leo pharetra augue nec augue. Nam elit magnandrerit sit amet tincidunt ac viverra sed nulla.

Donec porta diam eu massa. Quisque diam lorem interdum vitaedapibus ac scelerisque vitae pede. Donec eget tellus non erat lacinia fermentum. Donec in velit vel ipsum auctor pulvinar. Proin ullamcorper urna et felis. Lorem ipsum dolor sit amet, conse ctetur adipiscing elit. Etiam lacinia feugiat libero, quis sodales metus porta quis. Proin maximus feugiat ipsum id rhoncus. Donec quis dolor eu est sagittis cursus sed eu ex. Suspendisse bibendum dignissim justo. Aliquam vestibulum magna at iaculis eleifend. Sed mattis ligula et sem egestas rutrum. Vestibulum vel ante nec erat fermentum varius. Curabitur tempus commodo velit, non commodo libero aliquam eu. Suspendisse hendrerit, urna ut convallis auctor, nunc arcu fermentum urna, eleifend vestibulum mauris nunc sit amet velit. Fusce quis massa non nibh pharetra commodo eu vel tortor. Pellentesque dui turpis, ornare at condimentum sit amet, interdum eget turpis. Praesent vitae ipsum maximus, tempus mauris ac, viverra enim. Nullam lorem lectus, venenatis sed porttitor at, cursus quis tellus.